Co je SEO optimalizace?

gallery post

Co je SEO optimalizace?

V našem digitálním světě existují stovky milionů webových stránek. Každý den se rodí tisíce nových projektů v nejrůznějších oblastech a tématech. Existuje tolik webů, že vyhledávače musí vybrat, které weby se uživateli zobrazí a které ne.

Tato volba je způsobena speciálním komplexním algoritmem, který bere v úvahu mnoho faktorů, jež ovlivňují výsledky vyhledávání. Samotný algoritmus je udržován v tajnosti a někdy je aktualizován.

Každý tvůrce webu sní o tom, že se jeho stránka dostane na lepší pozici ve vyhledávání, a to zejména do prvních tří, pěti nebo deseti (TOP 3, TOP 5 a TOP 10). Vývojáři proto vymýšlejí nejpropracovanější triky, aby byli první nebo se alespoň dostali na špici. Tomu se říká konkurence – každý chce být první, ale stránek je prostě tolik, že je to fyzicky nemožné.

V tomto ohledu bylo nalezeno jednoduché řešení – vyhledávací algoritmus. Algoritmus zkontroluje, zda každá stránka na internetu vyhovuje pravidlům, která vyvíjejí autorizované neziskové organizace, jako je čistota kódu, standardy, specifikace, užitečnost obsahu, unikátní obsah, zmínky na síti (externí odkazy), zejména autoritativní zdroje a také logické uspořádání (jednoduchost a přehlednost) materiálů na samotném zdroji (interní odkazy). Faktorů je ve skutečnosti mnoho a každý faktor a každá stránka (zdroj) má svou váhu a čím více je, tím výše je váš web ve výsledcích vyhledávání.

Samotné vyhledávače se snaží pomáhat tvůrcům stránek, velmi podrobně popisují, jak by měl web vypadat, vysvětlují požadavky na obsah, formátování, logiku a snadnost vnímání informací koncovým uživatelem. A pokud dodržíte všechna tato doporučení, vaše šance dostat se na vrchol se výrazně zvýší. Existují také některé triky, které přicházejí se zkušenostmi. Umožňují vám výrazně překonat své konkurenty a být první. To vše se nazývá SEO optimalizace webu (Search Engine Optimization) – jedná se o soubor opatření, akcí (metod) a přístupů (standardy, specifikace), které umožňují, aby byl web co nejpřívětivější pro vyhledávače a pro koncové uživatele, zvýšil kvalitu a jeho hodnocení u uživatelů i odborníků.

Pokud se web řídí doporučeními vyhledávačů a jeho obsah je pro uživatele zajímavý a ještě lépe unikátní, stránky webu se zobrazují na předních pozicích.

Hlavní chybou začínajících tvůrců webových stránek je nejprve vytvořit web a až poté jej optimalizovat. Tyto úkoly jsou často odděleny a provádějí je různí specialisté. Možná je tento přístup opodstatněný, ale bylo by lepší se o SEO optimalizaci postarat již ve fázi tvorby webu. Koupili jste si například šablonu pro oblíbený redakční systém. Na základě této šablony jste vytvořili stránky, naplnili je obsahem (články, produkty, fotografie). Čas plynul, ale stránka se nezobrazuje ve výsledcích vyhledávání, ačkoli se zdálo, že jste udělali vše dobře. Specialista na optimalizaci a propagaci stránek zjistí, že šablona, kterou jste použili, obsahuje velké množství chyb v kódu, které nesplňují standardy (kód neprojde validací). Takže vyhledávač považuje web za nevhodný pro zobrazení uživatelům. Pokud by se před použitím zkontrolovala platnost šablony, pak by takový problém nebyl.

Při tvorbě webu je potřeba vzít v úvahu a využít všechny možné metody, doporučení, standardy a specifikace, které umožňují, aby byl web co nejpřívětivější pro vyhledávače, aby se web vyhledávači „líbil“. Právě v tom spočívá princip SEO optimalizace webových stránek.